Das Buchhaltungs-System des ÖBB-Konzerns steht am Dienstag den 15.01.2019 von 17:00 - 19:00 Uhr nicht zur Verfügung. Die Bestätigungsmails für - in diesem Zeitraum - eingebrachte E-Rechnungen verzögert sich dementsprechend!

Sa. 19.01.2019 - So. 20.01.2019:

Auf Grund von Wartungsarbeiten kann es zu Netzwerkausfällen kommen. Die Verfahren E-RECHNUNG.GV.AT und TEST.E-RECHNUNG.GV.AT werden daher zeitweise nicht erreichbar sein bzw. können Mitteilungen über eingebrachte e-Rechnungen verzögert, jedenfalls jedoch nach Abschluss der Wartungsarbeiten übermittelt werden!

Desweiteren ist am 19.01.2019 im Zeitraum von 14 bis 24 Uhr keine Rechnungseinbringung möglich, da das USP Portal in diesem Zeitraum nicht zur Verfügung steht und somit keine Authentifizierung möglich ist. Dies betrifft alle Einlieferungskanäle (Formular, Upload und Webservice).

Delivery Confirmation

Technical validation

Upon submission specific technical criteria (e.g. file format, mandatory fields, etc.) are validated.

If the result is positive a registration confirmation is shown for invoices uploaded and entered in the online form. If the web service or PEPPOL interface is used a positive reply message will be sent immediately.

In case of an error the system immediately gives negative feedback. In this case the e-Invoice is considered as not submitted, no email is sent out and no web service callback is initiated.

Content validation

After a positive technical validation the receiving system validates further prerequisites (e.g. correctness of the reference data regarding the order and the invoice recipient).

If the e-Invoice is correct both technically and content-wise, a PDF is generated and forwarded to the stated recipient. An email or web service callback with the PDF of the e-Invoice attached informs the biller that the e-Invoice has been accepted.

If the content validation shows any errors, the biller is informed of the reasons by email or web service callback. In such cases, the invoice is considered as not submitted and no PDF is sent out.

Calculation of the due date

The receipt of the invoice is recorded with an electronically generated receipt time stamp and displayed on the PDF document. Based on this date the payment terms are calculated according to the stated payment conditions.

If any questions or errors occur contracting partners may contact the person in charge of the invoice recipient by email or phone.